* *
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: POKARMY O NAJWIĘKSZEJ ZAWARTOŚCI WITAMIN I SKŁADNIKÓW MINERALNYCH  (Przeczytany 844 razy)
SasAnka
SasAnka:)
Administrator
Wielki Mędrzec
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1197


SasAnka:)


Zobacz profil WWW
« : 2012.03.05, 11:58:36 »

POKARMY O NAJWIĘKSZEJ ZAWARTOŚCI WITAMIN
I SKŁADNIKÓW MINERALNYCH
 

POKARMY BOGATE W BETA-KAROTEN
morele, brzoskwinie, marchew, kalarepa, jarmuż, szpinak, dynia, kabaczek, buraki, grapefruit, sałata, brokuły, brukselka, natka pietruszki, szpinak, kapusta, śliwki, pomidory, fasola, groszek zielony, jeżyny, rzeżucha,

POKARMY BOGATE W WAPŃ
- mleko, sok pomarańczowy, jogurt, kalarepa, suszone figi, serek sojowy tofu, rzepa, jarmuż, brokuły, fasola, kefir, seler, jajka, natka pietruszki, groch, chrzan, czosnek, kukurydza, marchew, chleb razowy, twarogi, maślanka, sery żółte,

utratę wapnia może powodować: nadmiar soli, kofeina, alkohol,

POKARMY BOGATE W KWAS FOLIOWY
sok pomarańczowy, szpinak, fasola, szparagi, rzepa, awokado, zarodki pszenne, brukselka, słonecznik, buraki, maliny

POKARMY BOGATE W POTAS
ziemniaki, awokado, buraki, brzoskwinie, śliwki, sok pomidorowy, jogurt, fasola, boćwina, morele, sok pomarańczowy, pestki dyni, banany, kabaczek, migdały, szpinak, mleko, orzechy

POKARMY BOGATE W CYNK
dynia i pestki dyni, słonecznik, otręby pszenne i kiełki pszenicy, grzyby, kakao, orzechy, groch fasola, soczewica, herbata, cebula czosnek, ryż, jajka, maliny, czarne jagody, buraki, szparagi, marchew, seler pomidory, rzodkiewka,

POKARMY BOGATE W WITAMINĘ A
marchew, szpinak, sałata, pietruszka, szczypior, szczaw, papryka, pomidory, morele, masło, śmietana, ser, twaróg, mleko,

POKARMY BOGATE W WITAMINĘ C
słodka papryka czerwona i zielona, truskawki, brukselka, grapefruit, kiwi, pomarańcze, pomidory, brokuły, kalafior, groch, jarmuż, kapusta, chrzan, porzeczki czarne i czerwone, agrest, żurawiny, czarne jagody, owoc dzikiej róży, jabłka

POKARMY BOGATE W WITAMINĘ D
mleko, masło, grzyby (najwięcej w borowikach), jajka, śmietana

POKARMY BOGATE W WITAMINĘ K
- sałata, groch, olej sojowy, orzechy włoskie, szpinak, kapusta, pomidory, pokrzywa, zielone pomidory, lucerna, igły drzew iglastych

# rozpuszcza się tylko w tłuszczach

# rozkłada się pod wpływem promieniowania słonecznego

POKARMY BOGATE W WITAMINĘ B
* B1 - orzechy arachidowe, drożdże, kasza gryczana, mleko, orzechy włoskie i laskowe, migdały, kalafior, jajka, pomidory, ziemniaki, kapusta, agrest, porzeczki, śliwki, jabłka, groch, fasola, otręby pszenicy, chleb z mąki razowej, płatki owsiane, gryka,

* B2 - drożdże, mleko, migdały, ser, jajka, kakao, twaróg, kukurydza, szpinak, kalafior, jabłka, groch, orzechy, kasza gryczana, groch, otręby i zarodki zbóż, pomidory, szczypior, zielony groszek,

* B3 - ziarna słonecznika, orzechy, drożdże, mąka z pełnego przemiału, fasola, groch,

* B6 - kiełki pszenicy, drożdże, otręby zbóż, ziemniaki, banany, jajka, kapusta, marchew, fasola, orzechy, słonecznik, kasza gryczana

POKARMY BOGATE W WITAMINĘ E
słonecznik, orzechy, migdały, zarodki pszenne, fasola, otręby pszenne, ryż, szparagi, brokuły, seler, groch, kukurydza, płatki owsiane, chleb ciemny, jajka, sałata, fasola, pietruszka, marchew, olej kukurydziany i sojowy

POKARMY BOGATE W MAGNEZ
kukurydza, mak, buraki, siemie lniane, owies, kakao, orzechy, soja, kasze (gryczana, jęczmienna, manna), fasola, groch, czekolada, pomidory i koncentrat pomidorowy, pietruszka (korzeń i natka), pieczywo razowe,

POKARMY BOGATE W SELEN
- ziarno z pełnego przemiału, otręby owsiane, kiełki pszenicy, kukurydza, mleko, drożdże, cebula, białka jaj, czosnek, chrzan, koper, szpinak, nasiona słonecznika, orzechy,

nadmiar selenu może być toksyczny

POKARMY BOGATE W ŻELAZO
płatki owsiane, pszenica, ryż, śliwki, rodzynki, daktyle, maliny, porzeczki, banany, jabłka, wiśnie, mleko, jajka, szpinak, groch, brukselka, pomidory, cebula, kapusta, sałata, drożdże, grzyby, miód, orzechy, czekolada, seler, soja, bób, koper

POKARMY BOGATE W LIT
ziemniaki, pomidory, oberżyna

POKARMY BOGATE W MANGAN
herbata, pieprz, żurawiny, soja, płatki owsiane, kakao, szpinak, sałata, groch, fasola, ryż, kokos, czekolada, maliny, figi, banany, cebula, ciemny miód, ananasy, zielona i czarna herbata,

POKARMY BOGATE W BOR
orzechy, fasola, groch, soja, soczewica, brokuły, kapusta, szpinak, sałata, jabłka, gruszki, brzoskwinie, winogrona, orzechy, miód, migdały, rodzynki,

POKARMY BOGATE W BŁONNIK
suszone śliwki, jabłka, szpinak, ziemniaki, migdały, fasola, kukurydza, groch, soczewica, gruszki banany, chleb razowy, morele, brokuły, rodzynki, seler, marchew, brukselka, truskawki, płatki owsiane, pomidory,

POKARMY BOGATE W PRZECIWUTLENIACZE
(zapobiegają zwyrodnieniu komórek, chronią przed starzeniem organizmu, podnoszą odporność)

- czosnek, marchew, bazylia, jagody, chili, cebula, szpinak, sałata, mięta, dynia, szałwia, pomidory, kalarepa, majeranek, pomarańcza, jarmuż, brukselka, orzeszki ziemne,

 POKARMY BOGATE W INDOLE
(unieczynnia toksyny w organizmie) brokuły, brukselka, kapusta, kalafior, rzeżucha, rzepa, brukiew, gorczyca, awokado, szparagi, arbuzy, pomidory, jarmuż, kalarepa, rzodkiewka, chrzan, dynia, grejpfruty, cebula, ciemne winogron

 
Zapisane

Z Miłością SasAnka:)
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

dl-stats
TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc